M'n eerste week in Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Elseline - WaarBenJij.nu M'n eerste week in Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Elseline - WaarBenJij.nu

M'n eerste week in Nieuw-Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Elseline

13 November 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Daar gaan we dan, na een super leuk afscheid met vriendinnen en familie eindelijk de poortjes van de douane door. Gelukkig is alles met mn vlucht heel goed gegaan. Emirates is een super goede maatschappij en alles aan boord was heel luxe. Het eten wat je aan boord krijgt is heel over-de-top en de vlucht van Dubai naar Auckland vloog ik in een nieuwe Airbus van twee verdiepingen. Aan boord kreeg je gratis sokken, een slaapmasker en een oplaadpunt voor je mobiel. Keus uit heel veel nieuwe films en leuke muziek waar je uit kon kiezen. Toch wel blij om er na in totaal 29 uur te zijn!

Aangekomen op het vliegveld werd ik opgehaald door de vader van Abby, hij heeft me naar hun huis gebracht. Zo aardig! Ze wonen daar op een farm met allemaal koeien, kalfjes, kippen een hond en een kat. Super mooi huis met zwembad, tennisbaan en geweldig uitzicht. Wat waren die mensen aardig en gastvrij! Alle Kiwi's hier hebben zo'n zwaar accent, haha. Heel leuk, maar soms niet altijd te verstaan. Abby was aan het hockeyen, dus die kwam later aan. Daarna heeft ze me haar huis laten zien (een flat noemen ze het als je op kamers woont). Giga losstaand huis, in Nederland zouden we dat een vila noemen. Zij woont er met 4 andere meiden haha. Als een roos geslapen, was zo moe!

Dag 2: Toch best wel een jetlag, maar na een paar dagen ging dat wel over. Helaas was het echt takkenweer, dus konden we niet zoveel doen. Abby heeft me One Tree Hill laten zien, een berg in Auckland waar je mooi uitzicht hebt over de stad. Daarna zijn we naar Piha gereden, echt een prachtig strand. Daarna naar Abby's crib gegaan en haar flatmates ontmoet. Daarna met zijn allen naar de farm van haar ouders gereden en gegeten met haar ouders en flatmates. Als toetje hadden we Pavlova versierd en gegeten, dat is een echte Kiwi-taart. Was super gezellig, veel tips gekregen! Ik mocht een regenjas en de lonely-planet van ze lenen, zo lief! Het schijnt hier heel vaak te regenen en vaak zijn er 4 seizoenen op een dag te zien, het kan het ene uur strakblauwe lucht zijn en binnen een uur regen en onweer. Hmmm. In de avond geskyped met mam en The.

Dag 3: Ontbeten op de farm, helaas nog steeds shit weer. Daarom naar de mall gegaan en goede runnerschoenen gekocht. Daarna gaf Abby tennisles. Het laatste uur heb ik meegedaan, was zo leuk!

Dag 4: Voor het eerst met de Straybus! Ik was toch best wel zenuwachtig want ik had geen idee wat me te wachten stond. Abby heeft me heel vroeg bij de halte afgezet, super lief. In de bus was het al snel gezellig. De eerste stop was bij Wangarei. We hebben daar een Kauri boom gezien, leek een beetje op de Redwoods in Amerika. Die bomen zijn gigantisch en zijn ongeveer 3 meter breed. We hebben daar een stukje door het forest gelopen, zo bizar mooi allemaal! Het lijkt echt een beetje op het oerwoud uit de film Avatar, bijna onwerkelijk. Daarna zijn we doorgereden naar Paihia, klein dorpje met een super mooi strand. Gelukkig goed weer daar. In de avond met Svenja op de pier gegeten. De eerste nacht dat ik in een hostel in het buitenland heb geslapen, maar was prima!

Dag 5: Richting Cape Reinga. Via 90 mile beach over het strand naar de plek gegaan waar we gingen sandboarden. Zo gaaf! Gemiddeld 50 km p/u van een zandduin af met je board, zo cool haha. Daarna naar Cape Reinga gereden waar de South Pacific Ocean en de Tasman Sea samenkomen. Je ziet in de zee echt een lijn tussen een helderblauwe en turquoise zee, heel mooi.
In de avond fish en chips gegeten met zoete aardappel, heel lekker. Wel grappig dat er hier langs de weg verkeersborden te zien zijn met 'be aware of pinguins'!

Dag 6: We zouden deze ochtend met dolfijnen gaan zwemmen. Helaas konden we niet met ze zwemmen, omdat er veel baby dolfijnen waren. Wel een super gave tocht gehad op zee (Bay of Islands) van vier uur en heel veel (baby)dolfijnen gezien. Was zo'n gave ochtend. Het leek net of ze de boot heel interessant vonden. We hebben een stop gemaakt op het eiland Russell. Daarna terug gereden naar Auckland, helaas niet zo'n leuke stad. Niet veel te doen, geen goed weer en veel grote grijze gebouwen. Die avond in het hostel Nomads geslapen, omdat Svenja (die ik had ontmoet in Paihia) daar werkt. We hebben een kroegentocht gedaan, maar die was vreselijk dus niet te laat gemaakt.

Dag 7: Die dag ben ik Auckland gaan verkennen, heel veel goede straatmuzikanten. Boek gelezen bij de haven in het zonnetje. Het viel me echt op dat niemand je hier aanspreekt of naroept, vergeleken met Roffa. Heel veel skaters die midden in het centrum op het midden van de weg downhill voorbij racen. Die avond had ik een kamergenootje die aan het zeiken was over haar kussen, haar dekbed en de mogelijkheid van bedbugs. Gelukkig begreep ze de hint toen ik zei dat ze dan misschien naar het Hilton moest verhuizen. Die nacht sliep er een jongen in onze kamer, die zo'n buitenaards geluid maakte terwijl hij sliep. Ik heb nog nooit zo'n versie van snurken gehoord, werd er echt melig van. Gelukkig de volgende dag weg uit Auckland!

Dag 8: Geluncht in Hamilton, toen we in de bus zaten reden we voorbij een huis waar een Sqat-inval plaatsvond, best bizar, helemaal voor dit land waar heel weinig criminaliteit is.
Daarna zijn we naar Raglan gegaan, een typisch surfdorpje. Deze plek is 1 van de bekendste stranden van Nieuw-Zeeland waar je kunt surfen. Op straat zie je hier borden met 'Verboden om te skaten op straat', haha. Die middag gesurft in Raglan, was zooo gaaf!! Het regende na een tijdje super hard maar het was zo leuk om te doen. Gelukkig helemaal niet koud omdat we een wetsuit hadden. Daarna een super leuke avond gehad en leuke verhalen gehoord. Was een heel schattig hostel midden in de jungle.

• 20 December 2014 - 23:27

Willeke:

Ellieeee! Leuk joh zo'n reisverslag, ook voor jezelf! Echt een andere wereld; verkeersbord be aware of pinguins, hoe grappig. Heb de video gezien zwemmend temidden van de dolfijnen, zo gaaf!
    Je moet er wel iets voor over hebben (4 uur 's morgens opstaan) maar dan heb je ook wat! (en de zon zien opkomen!) Willeke xxxx

• 24 Februari 2015 - 17:00

Anneke Wildeboer:

hoi elseline, heb genoten van je nieuw-zeeland verslag, maar waar blijft de rest. ?? ik ben zeer geinteresseerd in je nieuwe belevenissen. Als je tijd hebt, ga door met je verhalen. hug miem